Nauvo 21-22.8.2009

Lähdin  Yrjölän Hessun kanssa Nauvoon kun oli luvattu hellettä.

Olin päivällä Hämeenlinnassa töiden takia ja ajelin illan suussa Torrolle ja otin Heikin mukaan. Ajoimme Salon kautta moottoritietä Nauvoon ja kävimme ostamassa evästä kirkonkylän kaupasta ja hieman  lisää bensiiniä.

Lossijonossa pyysin Hessua hakemaan kahvit odotellessa. Pitkä matka vei niin  kauan että Hessu jäi lossista ja tuli toisella perässä.

Otimme turvavarusteet ja bensiinin mukaan ja ajoimme kahville Korppooströmiin. Tuuli oli navakkaa ja Fagerholman aukossa  aallot olivat jo metrisiä. Varovasti aaltojen sivuja ajelemalla pääsimme kuitenkin salmeen, jossa oli leppoisa  ilta-auringonpaiste.

Ravintola oli täynnä juhlavaa kansaa, jotka olivat ilmeisesti saapunet autolla kun veneitä ei juurikaan laiturissa ollut.

Palatessa ankkuroimme Spinkkilän saaren rantaan suojaisaan poukamaan ja heittelimme virveliä tunnin verran tulosetta. Kala ei syönyt merenkäynnin takia.

Rantaan palattuamme avasin kylmään konjakkipullon ja laadimme nuotiopaikalle asennon illanviettoa varten. Savustin  auringonlaskussa mukaan ottamani lohen ja söimme sen punaviinin kera.

Aamulla nukuimme pitkään ja joimme Knausissa kahvit ja  paistoin pekonit  karrelle mustiksi.

Otimme  pari tuntia aurinkoa rannalla. Kun aloin valmistella veneen telekointia ilmeni että trailerin  jarrurummut olivat ryytyneet eivätkä auenneet vaikka vetelin  sitä ympäri pikkuteitä. Akikin kävi katsomassa touhua kun pyörimätöntä isoa kärryä on hankala peruutella.

Heikki kutsui kaverinsa Korppoosta apuun ja irroitimme pyörät ja taoimme moskalla rummut auki. Sitä ennen olin ehtinyt irroittaa koko  jarrun automaattilaitteiston kahvoineen.

Kiskoin meriankkurin keulapiikkiin roikkumaan ja Hessu ajoi laiturille jossa jaksoin vasta nostaa sen  veneeseen.

Peittelimme Trimaranin pressun alle ensi kevättä odottamaan ja siistin paikat talviasuun. Jätin  kaksi tankkia veneeseen ja Leijan tankit sen alle. Kävimme Sallan ravintolassa syömässä ja lähtiessä alkoi tiputella sadetta.

Ajelimme Raision kautta ja jätimme Tommin pihaan pilssipumpun ja akut.

Kotona olin ennen puoltayötä.  Tähän loppui purjehduskausi 2009.