Nauvo 22-24.7.2011.

Kesäviikonloput hurahtavat nopsaan ohi. Sen takia lähdimme Tommin kanssa Nauvoon vaikka luvattiin sateita. Perjantaina oli kuitenkin tajuton helle kun hain Tommin Turusta.

Tommi oli ostanut vesiautomaatin, joka ei kuitenkaan toiminut, vaikka tappelin sen kanssa tunnin verran.

Lautalla oli pitkä jono ja kun Tommi ajoi, kävin rannassa kahvilla odoteltaessa. 32 astetta.

Autoissa oli pääasiassa miehiä yksin eli perhe oli jäänyt Nauvoon mökille kun mies oli viikon töissä. Kävimme uudessa Nauvon marketissa ostamassa vihanneksia ja olutta.

Haimme Sallalta verkkomerkit ja laskimme toisen verkon saaren pään karikolle ja toisen syvänteeseen saaren edustalle.

Grillailimme helteessä auringonlaskun jälkeen punaviinin kera ja siistimme paikkoja.

Kävimme uimassa ilman saunaa kun vesi oli 23 asteista. Viereisellä uimarannalla oli paljon polkupyöräilijätyttöjä telttailemassa ja uimassa.230720112455.jpg

Aamulla satoi pitkään. Nukuin Crusaderissa ja peltikatto rummutti ukkossateessa koko yön.

Aamulla auringon alkaessa paistaa, oli  karikon verkossa  kolmikiloinen hauki, kolme lahnaa, kaksi kampelaa ja syvänteen silakkaverkko täynnä särkiä ja pikkuahvenia. Muutama kuha ja made oli joukossa.

Verkon tyhjentämiseen meni tunti ja savustin hauen heti samalla. Pikkukalat syötimme lokeille.

Kuhien lisääntyminen kertoo veden samentumisesta. Ennen ulkomeren kirkkaissa vesissä ei kuha elänyt.

Välillä satoi ja nukuimme sateen ajan.240720112456.jpg

Illalla tiivistimme Trimaranin pohjaa Tommin hankkimalla kumimaisella sementillä.

Sekoitus vaati betoninsekoittajan ja levitys sementtilastan. Ensin pohja piti avata puukkosahalla.

Hikisinä kävimme yöllä Sallan ravintolassa oluella ja loppuajan poltimme nuotiota rannalla.

Leirintäalue täyttyi matkailuautoista ja joku soitti telttaruuhkan keskellä CCR:ää kunnes patterit loppuivat.240720112464.jpg

Sunnuntaiaamu oli kaunis ja teltta-alue hiljainen. Oli alkanut tuulla rajusti ja kävimme jo varhain nostamassa viimeisen verkon kun sää enteili myrskytuulta.

Pikkukone kävi vaivalloisesti ja mahdollisesti toinen tulppa on vioittunut. Päästiin jotenkin vastatuulessa verkolle asti ja takaisin oli myötätuuli.

Lisäsimme massaa veneen pohjaan ja peittelimme sen kuivumaan. Söin aamiaiseksi viimeiset palat hauesta ja päivemmällä grillasimme lounasta.

Puoliltapäivin tuuli oli niin kovaa että pakkailimme tavarat ja ajelin Turun kautta kotiin ja ajoin kaupungissa  nurmikon. Täällä helle jatkui vaikka Nauvossa oli jo viileää.240720112471.jpg240720112474.jpg

Seuraava viikonloppu meni uuden jätevesiasetuksen mukaisen sähköisen biologis-kemiallisen puhdistamon eli lokakaivon hikiseen asennukseen. Sain siitä jonkun pöpötartunnankin kun vanhat putket piti yhdistää vanhan p-kaivon pohjalla.

Tämä oli jo neljäs pönttö, jonka joudun EU:n takia  hautaamaan  Suomen kiviseen maahan.