Nauvossa 5-7.7.2013

Kävimme Tommin kanssa Nauvossa. Tuli pitkä ajo kun lähdin Hämeenlinnasta saakka.

Tommi meni edellä bussilla ja oli varannut heti  jo Sallan saunan iltakymmeneksi.

Vaihdoin Coltin Volvoon kotona ja ajoin Kaarinan kautta Paraisille josta Lillmälöstä suoraan Falcolle.

Kävin Nauvon keskustassa Salessa ostamassa aamiaistarpeita ja pullon punaviiniä iltojen ratoksi.

Keittelimme iltakahvit ja katselimme auringonlaskua uudelta terassilta.

Sauna oli kylmähkö kun edelliset eivät oikein hallinneet puukiukaan saloja. Lämpeni kuitenkin. Meri oli viileähkö ja kävimme nelisen kertaa uimassa.

Ilta oli lämmin ja katselimme terassilla tummuvaa merta.

Aamulla nukuimme pitkään ja korjailimme paikkoja. Meriaamiainen rannalla oli aamun pääohjelmia.

Kävimme päivällä syömässä Sallan suosittelemaa pariloitua lohta.

Saunoimme illalla omassa vauhtisaunassa. Naapurin koira ihmetteli kopista nousevaa höyryä. Meri virkisti. Illalla tuuli alkoi koveta vaikkakaan ei osunut kohdalle. Kävimme karaokeillassa Sallan ravintolassa ja joimme kahdet oluet. Hyviä laulajia kunnes juopuivat. Yöllä grillasimme pimeässä.

Aamu oli kaunis vaikkei noussut ihan  helteeksi. Lämmintä kuitenkin.

Kokeilimme pikkumoottoria Sujun perässä, mutta luovuimme toivosta. Kone on jo vanha ja liian monta osaa on rikki. Käänsimme veneen takaisin nurin ja  keskityimme uimiseen. Meressä oli hieman sinilevää, mutta se ei vielä lauttaantunut.

Palasimme isommalla Sternalla ja vein Tommin Raisioon. Sitten saunaan Letkulle. Kotona oli helteisempää ja Lulu odottamassa innokkaana. Teimme pitkän haistelulenkin yöllä.