kuva055.jpgNauvossa 29.7-1.8.2010

Lähdimme Tommin kanssa perjantai-iltana Nauvoon. Hain Raisiosta kärryt ja Tommin Turusta.Kävimme matkalla Paraisilla kaupassa.

Nauvoon ajoi kolme lauttaa. Perillä ulkomerellä tuuli ankarasti ja merelle ei ollut asiaa.

Meillä oli uusia verkkoja mukana, mutta isojen aaltojen takia niitä ei saanut laskettua.  Naapurikin oli laittanut veneensä poijuun ja se hyppi metrin loikkia. Tuuli juuri avomeren suunnasta ja vesi kuohui.

Virittelimme grillin suojanpuolelle ja söimme saaristolaisleipää.

Aamulla myrskysi edelleen ja tiivistelin saunaa myrskytuulta vastaan.

Lisäilin rakoihin listoja ja liimasin polyuretaanilla. Kävimme saunassa ja uimme välillä aalloissa. Illalla kävimme Sallan ravintolassa ja vaihdoimme Kanervan Joken  kanssa kuulumisia.

Illalla grillasimme ja katselimme auringonlaskua merellä.

Sunnuntaiyönä tuuli hieman tyyntyi ja aamiaisen nautimme meren rannassa kun tätä nautintoa harvoin osuu kohdalle.

Tommi korjaili jääkaappien listoituksia. Rasvailin trailerin juuttuneita jarruja ja asensin uudelleen edellissyksynä irroittamani jarrukahvan.

Kävimme välillä Högsårassa katsomassa Antin rakennusprojektia.

Komea saunamökki oli valmistumassa kalliolle. Tuuli oli leppoisampi kuin ulkomerellä.

Saunoimme taas rannassamme  ja uimme. Vesi oli aivan kirkasta ja sinnilevä oli häipynyt. Turun suunnalla sitä oli paljon.

Kun ilta oli käsillä pakkailimme ja palautimme verkkomerkit. Auringonlasku saaristossa oli kaunis ja vilja pelloilla helteen kuivaamaa. Pääsimme lautalle lähes pysähtymättä.

Odin odotteli jopa lisäautoja kun lautta jäi vajaaksi.

Falco tuli vastaan puolivälissä ja Sterna lähti juuri Paraisten rannasta.

Vein Tommin Turkuun ja ajoin Hämeentietä Hämeeseen.

Olin kotona iltauutisten aikaan.