Nauvossa

Kävimme 18-20.7.2014 Tommin kanssa Nauvossa.

Tommi halusi viedä Leija-veneensä merelle kun se oli tarpeettomana vajassa.

Otin Leijan  perään ja ajoimme helteessä Kaarinan kautta Paraisten lautalle. Jonoa ei juuri ollut kuin lautallinen ja kolme lauttaa sahasi isoa aukkoa. Helle kärvensi lossijonoa joka laskeutui hitaasti meren rantaan.

Alueemme oli suljettu puomilla ja merkitty yksityisalueeksi. Tommi oli kuitenkin saanut meille jo avaimet puomiin. Rannalla tuuli kevyesti ja oli helteen jälkeen ihana olo.

Sijoitimme veneen vaunun viereen ja valmistimme illallista uudella sähkögrillillä.

Tommi oli leikannut nurmikon ja kunnostanut nuotiopaikan. Meressä oli hieman sinilevää, mutta se ei haitannut uimista. Kävimme illalla ostoksilla ravintolalla ja juttelin hetken Meri-Kanervan kanssa.

Kun olimme kaksin oli kummallakin oma vaununsa ja ruokapöytänsä terassilla. Käymälöitä oli Tommi hankkinut kolme. Veneitä on nyt kolme ja kaikki rannalla.

Aamulla nautimme meriaamiaisen terassilla ja kävimme uimassa. Kahvia, paistettuja munia ja sämpylöitä kauden kasviksilla.

Iltapäivällä kävimme syömässä Kverkanin huvivenesatamassa perinteiset Buffalo Ribbsit 21,50 €/annos. Annoskokoa oli pienennetty, mutta nälkä lähti.

Paikka oli tupaten täynnä turisteja, mutta onneksi pari pyöräilijätyttöä lähti ja saimme oman pöydän.

Kävimme ostamassa Korppoon kirkonedustan torilta pari savulohta 31 € ja kahvilla Korppooströmissä.

Fortumin Liliusta ei nyt näkynyt, mutta muuten Saaristokeskuksen ravintolan pöydät olivat kaikki varattuja. Bensiini maksoi 5,5€/litra ja jätin tankkaamatta.

Muuten veneliikenne oli vähäistä ja isot firmojen jahdit olivat harvassa. Enemmänkin polkupyöräilijöitä varmaankin omilla pyörillään. Rannassamme oli vähän liiankin hiljaista kun uimareita ei ollut ja telttailu aluella kielletty.

Illalla valmistimme lohta kauden kasviksilla ja katselimme tummuvaa merta.  Oli kovin hiljaista aiempaan verrattuna. Olimme unessa jo ennen puoltayötä ja aikaisin aamulla hereillä.

Meriaamiaisen jälkeen otimme aurinkoa ja iltapäivällä maalasimme saunan.

Maali lähti nahasta kun kävimme uimassa. Sinilevä oli hieman vähentynyt yötuulessa.

Viiden jälkeen pakkailimme ja palasin Raision kautta kotiin, jossa oli 28 astetta lämmintä.